1:1 rådgivning med Maria Baldus

Går du og overvejer at booke en samtale med mig? Hvis du vil vide mere om, hvordan sådan en forløber, kan du læse om, hvordan et forældrepar oplevede en rådgivning med mig. Historien er deres og deres datters.

Hvis du går og overvejer at booke en samtale, kan du gøre det ved at skrive til mig her.

Emmas historie

Vi havde længe gået og været bekymrede over vores datter. Egentlig ikke når hun var hjemme der fungerede hun altid super godt. Men det gjorde hun ikke i skolen, eller det sagde lærerene i hvertfald. Når vi kom til skole-hjem samtaler var de bekymrede for Emma. Ved et efterfølgende møde med lærerene fortalte de at i deres øjne kunne Emma ikke løse opgaver, hun gik altid i stå, og skulle ligesom trækkes igennem opgaverne. De havde ikke pædagogiske ressourcer til at lave en til en undervisning til Emma som på grund af sin manglende motivation var faldet fagligt bagud.

Det var en hård besked at få, specielt når vores billede af Emma var et helt andet. Men det værste var at skolen ikke rigtig kom med nogle bud på, hvad der skulle gøres. Selvfølgelig vidste vi godt, at man ikke kunne ene undervise Emma, men vi følte os meget alene med problemet, som om det kun var vores. Samtalen blev en overlevering af bekymringer fra lærerenes side og vi gik hjem og følte at vores datter var fortabt.

Vi går hjem og googler og finder Maria Baldus på nettet. Jeg læser nogle af hendes blogs og skriver til hende. Maria svarer hurtigt og vi aftaler et møde i vores hjem i Charlottenlund.

Samtalen med Maria Baldus

Vil du læse mere om 1:1 rådgivning og priser kan du gøre det her!

I løbet af samtalen med Maria forstår vi hvad der skal til for at hjælpe vores datter til at lære at løse opgaver. Maria fortæller os at Emma simpelthen ikke har lært at rumme det ubehag som opstår når man skal løse opgaver men enten ikke tror man kan klare eller ikke ved hvordan man kommer igang med. Emma er vores eneste datter og vi har i virkeligheden tilrettelagt vores hverdag meget efter hendes behov, hun er vandt til at verden tilpasser sig hende og det var det vi skulle til at lave om på.

Maria Baldus hjalp og ligge en plan for Emma, hun skulle lære at håndtere krav samtidig med at hun øvede sig i at løse opgaver. Maria tog udgangspunkt i vores hverdag og Emmas lektier fra skolen, på den måde blev det overskueligt at lave de ændringer som skulle til for at hjælpe Emma,

Efter samtalen følte vi os langt bedre klædt på til at lære Emma at arbejde med det som var svært, med at løse opgaver som hun ikke lige gad, og blive ved selvom det er kedeligt.

Vil du læse mere om de skoleudfordringer jeg oftest hjælper med, så kan du gøre det her!